# La maleta literària # Le livre des Baltimore # Joël Dicker

le livre des baltimoreEncetem les vacances amb una nova secció #La maleta literària# amb recomanacions de lectures per aquest estiu.

Marxem cap als Estats Units amb El llibre dels Baltimore, de l’escriptor suís Joël Dicker, on retrobem en Marcus Goldman, el protagonista de la seva anterior novel·la La Veritat sobre l’afer Harry Quebert. Si us penseu que trobareu una continuació d’aquesta novel·la aneu ben equivocats però us assegura que aquesta història no us decebrà gens.

Engeguem càmera i acció!

Marcus s’ha instal·lat a Miami on decideix escriure un llibre sobre la seva família. Ell fa part dels Goldman de Montclair i és de classe mitjana mentre que els Goldman de Baltimore pertanyen a la classe alta. Marcus no perd ocasió per visitar-los totes les vacances i els caps de setmana que pot per viure en aquest món de luxes a més de gaudir de la seva gran generositat.

I així, ens endinsem en la vida de l’oncle Saul, prestigiós advocat, i de l’Anita que és metge. En Marcus sent adoració pel seu cosí Hillel i pel fill adoptat pel matrimoni, en Woody. Està completament enlluernat pels Baltimore i fuig la seva vida avorrida i grisa on no sent que pertany i fins i tot, en certs moments, sent vergonya. No cal dir que els Baltimore el reben sempre amb els braços oberts.

Des del primer moment, ens parla del Drama i ens porta magistralment a través de flashbacks per la història apassionant d’aquests tres nois que són com germans. Ho veiem amb els ulls del Marcus, una visió nostàlgica que ens repeteix que no tot és igual després del Drama. Unes il·lusions esmicolades que ens recorden com n’és de fràgil la felicitat. Joël Dicker ens va destil·lant amb mestria les pistes i ens té enganxats tot el llibre. No és una senzilla crònica familial i al fil de les pàgines van encaixant totes les peces que finalment ens explicaran què és el Drama.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Bloc a WordPress.com.

Up ↑

A %d bloguers els agrada això: